یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

با حضور اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد؛

مرحله پایانی دومین دوسالانه جشنواره نشان «هُدهُد سفید» برگزار شد

هدهدسفید کهگیلویه و بویراحمد

مرحله پایانی دومین دوسالانه جشنواره نشان «هُدهُد سفید» استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از شرکت‌کنندگان کودک، نوجوان و کتابدار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، آیین اختتامیه جشنواره دوسالانه «نشان هدهد سفید» کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه با حضور برگزیدگان نهایی در سه بخش کودک، نوجوان و کتابدار در سالن جلسات کتابخانه مرکزی یاسوج برگزار شد.

دومین دوسالانه جشنواره هدهد سفید در دو بخش معرفی کتاب‌های پُرطرفدار در دو گروه سنی کودک و نوجوان در سه موضوع شعر، داستان، غیرداستان و همچنین معرفی داوران برتر در سه گروه کودکان، نوجوانان و کتابداران (کارشناسان حوزه کتاب) با ارائه فهرست ۳۰۰ کتاب پرطرفدار بخش کودک و نوجوان از خرداد ماه سال جاری در کتابخانه های عمومی سراسر کشور آغاز شده بود و هم اکنون به ایستگاه پایانی خود رسیده است.

در آیین اختتامیه این جشنواره در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۶ شرکت‌کننده کودک، ۳ شرکت‌کننده نوجوان و ۶ کتابدار از کتابخانه‌های عمومی استان که در این مدت به کتاب‌های خوانده‌شده امتیاز داده بودند، توسط خیام نریمان، کارشناس فرهنگی سابق استان و حافظ خوش سیرت، کارشناس جدید فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد، بررسی و داوری شدند و در پایان نفرات برگزیده در سه بخش کودک، نوجوان و کتابداران مورد تقدیر قرار گرفتند.

بر اساس رای هیات داوران در بخش رده سنی کودکان نرجس یوسفی از شهرستان باشت، فاطمه آرا، شیلا رفیعی، رقیه الیاسی مقدم و یاسمن صالحی زاده به عنوان نفرات اول تا پنجم معرفی شدند.

در بخش نوجوان آرزو یوسفی از شهرستان باشت،  ساینا واحدی منش، مریم دشتبان از شهرستان بویراحمد انتخاب و در بخش کتابدار نیز زینب شیخی و مریم حسینی از شهرستان بویراحمد و افسانه افضلی نژاد از شهرستان گچساران برگزیده شدند.

گفتنی است، جشنواره هدهد سفید با هدف شناسایی ذائقه مطالعاتی و سلیقه کتابخوانی در کودکان و نوجوانان، حمایت و تشویق پدیدآورندگان آثار برتر، رشد فرهنگی جامعه در راستای ارتقای گسترش فرهنگ کتابخوانی و شناساندن توانمندی‌های کتابخانه‌های عمومی در حمایت از آثار تألیفی و محصول ایرانی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 2 =